Pro Patio Black Friday -kampanja

Pro Patio Black Friday -kampanja

Työn suunnitteluun osallistuneet yritykset
Redland

Työn tuotantoon osallistuneet yritykset
Redland

Asiakas
Pro Patio

Kilpailukategoria(t) jotka esittelysivu kattaa
Tuloksellisin kampanja

Katso kampanjasivu

Lähtökohdat

Black Friday -kampanjan tarkoituksena oli vauhdittaa allastarvikkeiden myyntiä Pro Pation verkkokaupasta. Black Friday osuu alan sesongin ulkopuolelle, mutta asiakas halusi osallistua koko ajan kasvavaan Black Friday -huumaan.

Edeltävänä vuonna (2018) asiakas teki ensimmäisen kokeilun Black Fridayn aikaan samanlaisella allastarviketarjouksella, mutta haluttuihin tuloksiin ei päästy.

Asiakas kuitenkin uskoi, että oikeanlaisella idealla he pystyvät kasvattamaan myyntiä tavoitteiden mukaiseksi ja valitsivat Redlandin kampanjan suunnittelijaksi sekä toteuttajaksi.

Strategia / Insight

Black Friday on vuoden haastavin ajankohta markkinoida, koska marras-joulukuun kupeessa porealtaita tai niiden tarvikkeita ei juuri osteta. Pienelle mainostajalle ainoa tapa menestyä on erottuminen.

 

 

Luova ratkaisu

Redland suunnitteli koko kampanjan kokonaisuuden kuten laskeutumissivun ilmeineen ja siihen sopivat mainosmateriaalit, päätavoitteena tehdä näistä mahdollisimman kilpailijoista erottuvat ja houkuttelevat.

ProPation brändiä tukevasta toteutuksesta suunniteltiin ylellinen, tunnelmallinen ja houkutteleva.

Toteutus

Kampanjan budjetti oli 5800 euroa, josta mediabudjetin osuus 1000 euroa. Digimarkkinoinnin kanaviksi valittiin Google Display ja Facebook.

Kohdentaminen tehtiin mahdollisimman tarkasti potentiaalisimmalle asiakaskunnalle, jotta budjetista saataisiin puristettua maksimitehot irti. Viikkoa ennen Black Fridayta tehtiin “teaserkampanja” kohdennusten toimivuuden vahvistamiseksi. Sen avulla saatiin kohdeyleisöä rajattua tarkemmin ja tieto kampanjoista kiinnostuneille jo valmiiksi mieleen.

Tulokset

Kampanjan tulokset yllättivät koko Pro Pation tiimin positiivisella tavalla. Verrattuna aiemman vuoden Black Friday myyntiin kasvua tuli huikeat 283 %.

”Halusimme visuaalisen ilmeen niin nettisivuilla kuin digimainonnassa olevan tyylikästä ja ylellistä, ja sitä me saimme. Ilme myös erottui muusta Black Friday -mainonnasta todellakin edukseen. Eli ei hukkunut monen yrityksen samanlaiseen tarjousmassaan”, kiitteli asiakas.

Positiivisena lisänä huomattiin, että verkkokaupassa rekisteröityneiden asiakkaiden määrä kasvoi Black Friday -viikon aikana 65 % verrattuna normaaliin. Lisäksi on ollut ilo nähdä, kuinka kampanjan aikana tilanneet uudet asiakkaat ovat myös jatkossa tilanneet Pro Pation allastarvikkeita.

“"Tämän Black Friday -kampanja kohdalla pääsimme ylittämään ennalta asettamamme tavoitteet kirkkaasti. Kampanjan työstö oli mielekästä sekä oli mukava huomata kuinka Redlandin tiimi saa sekalaisista ajatuksista ja toiveista kiinni niin, että lopputulos on parempi kuin uskalsi toivoakaan. Redland tiimi todellakin tietää mitä tekee!” ”

Tytti Tavela-Karvonen
Pro Patio