SEA LIFE Helsinki

Case SEA LIFE Helsinki

Sisällöntuotanto haltuun julkaisukalenterin avulla

SEA LIFE Helsinki esittelee maailman merten merieläimiä, tarjoaa elämyksiä sekä jakaa tietoa merten suojelusta. Maailman suurimpaan yleisöakvaarioketjuun kuuluvassa SEA LIFE Helsingissä on 50 akvaariota – sadasta litrasta aina 250 000 litran valtamerialtaaseen. Redland antoi SEA LIFE Helsingille työkaluja uusien someideoiden luomiseksi ja tuottamiseksi.

Haaste

SEA LIFE Helsinki on osa Merlin Entertainmentsin omistamaa Euroopan-laajuista Sea Life -ketjua, joka on maailman suurin yleisöakvaarioketju. SEA LIFE Helsingissä on 50 akvaariota – sadasta litrasta aina 250 000 litran valtamerialtaaseen. Keskus esittelee maailman merten merieläimiä, tarjoaa elämyksiä sekä jakaa tietoa merten suojelusta.

SEA LIFE Helsingin Facebook-sivulla on 25 000 seuraajaa. Instagramissa vastaava määrä lähenee kahta tuhatta. Sisällöntuotantoon kaivattiin sparrausapua, lisää luovia ideoita ja ennen kaikkea käytännön työkalupakkia, jolla sisällöntuottajan arkinen työ eli tilapäivitysten suunnittelu ja ideointi onnistuisi jatkossa jouhevammin.

Ratkaisu

Redland veti sisällöntuotantoon keskittyvän työpajan, johon osallistui henkilöitä markkinoinnista, myynnistä sekä näyttelyiden toiminnasta vastaavia. Työpajatyöskentelyn keskiössä oli ostajapersoonien tunnistaminen. Pureuduimme mm. persoonien ikään, sukupuoleen, asuinpaikkaan ja kiinnostuksen kohteisiin. Tätä kautta pystyttiin ideoimaan kohderyhmille suunnattuja sisältöjä sekä teemoja.

Sisältöjen ideoinnin lisäksi, tärkeä osa työpaja toimintaa oli 3 kk julkaisukalenterin koostaminen Redlandin tiimin toimesta. Julkaisukalenteri sisältää niin julkaisupäivän, kohderyhmän, tavoitteen, kanavan, tekstin kuin mahdollisen linkin / kuvan / videon. Julkaisukalenteri on sisällöntuottajan tärkein työkalu. Se muodostaa rungon sisällöntuotannolle sekä -suunnittelulle.

Tulokset

Sisällöntuotanto ja ideointi on sujuvampaa kuin aiemmin. Julkaisukalenteri helpottaa oman työn koordinointia sisällöntuotannon osalta ja vapauttaa työaikaa myös muuhun. Sisällöntuotantotyöpajassa ideoitiin lisäksi iso lista teemoja ja sisältöjä, joita SEA LIFE Helsinki voi jatkossa hyödyntää.

Tutustu keskuksen Facebookiin ja Instagramiin ja käy kokemassa merenalainen maailma SEA LIFE Helsingissä.

Katso myös