Case Kaffa Roastery

Brew It Yourself -virtuaalitapahtuma opetti keittämään loistokahvit kotona

Kaffa Roastery on täysin läpinäkyvästi toimiva suomalainen kahvipaahtimo, joka sijaitsee Helsingin Punavuoressa. Redland toteutti yhdessä Kaffa Roasteryn kanssa virtuaalitapahtuman kolmen webinaarin sarjana.

Lähtökohta

Keväällä 2020 muuttunut maailmantilanne ja vähentyneet kahvitilaukset Kaffa Roasteryn paahtimolta aiheuttivat tilanteen, jossa Kaffalle syntyi halu kasvattaa myyntiä uudella lähestymistavalla.

Koska Kaffan missio on kahvikulttuurin muuttaminen, lähti Redland yhdessä Kaffan kanssa ideoimaan virtuaalitapahtumaa, jossa maailman eniten kahvia juovaa kansaa opetettaisiin juomaan maailman parasta kahvia.

Ratkaisu

Päätimme yhteistuumin tehdä kolmen webinaarin sarjan, jossa Kaffan ammattilainen kertoisi miten kahvista saa kaiken irti kotikeittiössä. Samalla haluttiin tuoda esiin myös kahvin alkuperää sekä sen valmistusta. Kahvin alkuperä on Kaffa Roasteryn kohdalla erityisen tärkeää, koska he toimivat täysin läpinäkyvästi kaikessa mitä tekevät.

Brew It Yourself – webinaarisarjan tavoitteena oli kasvattaa Kaffa Roasteryn tunnettuutta ja tuoda ihmisten tietoisuuteen erilaisia kahvipalveluita ja kasvattaa myyntiä niiden kautta. Kohderyhmänä olivat yrityspäättäjät sekä yksityishenkilöt, joille haluttiin tuoda esiin kahvin kotiintilaamisen mahdollisuutta vastuulliselta tuottajalta.

Redland huolehti webinaarien tuotannosta ja tekniikasta sekä markkinoinnista. Kohderyhmää lähestyttiin muun muassa some-markkinoinnilla Facebookissa, Instagramissa ja LinkedIn:ssä.

Tulokset

Kolmen webinaarin aikana jaettiin tietoa kahvista ja synnytettiin vuorovaikutusta yleisön kanssa vastaamalla osallistujien kahviaiheisiin kysymyksiin livenä. Webinaarit kiinnostivat ihmisiä niin, että parhaimmillaan linjoilla oli yli 70 osallistujaa. Kaffa oli virtuaalitapahtumaan hyvin tyytyväinen. Myös osallistujilta saatiin hyvää palautetta.

“Sisällöllisesti tämänkaltainen webinaarisarja oli ensimmäinen laatuaan meille. Kokonaisprosessi Redlandin kanssa oli helppo ja mukava. Opimme paljon webinaarien suunnittelusta, markkinoinnista ja ennen kaikkea siitä, että yhteisömme haluaa nähdä enemmän videosisältöä meiltä. Inspiroiva, viihdyttävä ja opettava videosisältö tulee olemaan meillä sisältöstrategian keskiössä ja uskomme, että siihen suuntaan on kaikkien yritysten siirryttävä.”

Pauliina Marjanen
Brand and Communications Specialist, Kaffa Roastery

Voimmeko auttaa?

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Katso myös