Takaisin

Älä väitä, vaan todista vastuullisuutesi

Tosiasioiden tunnistaminen on vastuullisuusviestinnässä kaiken viisauden alku. Vasta sitten faktoista voidaan alkaa viestiä.

Kuluttajat kun alkavat olla viimein varsin tiedostavia siitä, millaisissa olosuhteissa ja millä tavalla hankkimamme hyödykkeet on valmistettu. Ainakin tällä tavalla ajattelevien ja toimivien joukko on kovassa kasvussa. 

Yrityksiltä vaaditaan läpinäkyvyyttä ja selkärankaa seistä sanojensa ja toimiensa takana. 

Vihreillä tarroilla tai luontokuvilla vastuullisuutensa kuittaavien aika tulee päättymään vääjäämättä. 

Vastuullisuus ei ole onttoja lupauksia ja mielikuvia vaan piinkovia tosiasioita. Vastuullisuus on vaatimus, ei tavoitetila. 

Meidän roolimme on usein olla ärsyttävän haastava, sillä elämme kuten opetamme: vastuullisuusviestinnän tulee pohjautua tosiasioihin. Jos epäilemme, että mustaa yritetään maalata vihreäksi, on meillä velvollisuus mainita siitä ja vaatia perusteluita viestinnän pohjaksi. Jos edellytyksiä tai halua vastuullisuuteen ei ole, me emme voi auttaa tekemään liiketoiminnasta sellaista. 

Sen sijaan, me voimme aina auttaa kertomaan asioista, joista olisi syytä kertoa.

Vastuullisuus ei ole kampanja, projekti tai vaikuttajan kautta tapahtuva kasvojen kohotus. Vastuullisuus on kaiken liiketoiminnan ydintä ja jokapäiväistä työtä. Vastuullisuusasiantuntijamme auttavat asiakkaitamme juuri tässä: tosiasioiden löytämisessä ja kirkastamisessa puhutteleviksi viesteiksi ja niiden välittämisessä oikeille tahoille oikeaan aikaan. 

Sitä, jolle yritys on itse saattanut tulla jopa sokeaksi. Me voimme auttaa näkemään ja sanoittamaan nämä itsestäänselvyydet muidenkin tietoon. Vaikuttavasti. 

Sillä siitä ne asiakkaatkin haluavat kuulla, vaikkapa tunteisiin menevän ihokarvoja nostattavan mainonnan kautta.

Tutustu vastuullisuuspalveluihimme ja ota rohkeasti yhteyttä!