Takaisin

Kasvuaan jatkava Redland uudistaa johtamistaan – keskiössä onnellinen henkilökunta ja tyytyväiset asiakkaat

Strategiseen markkinointiviestintään ja digitaalisiin palveluihin erikoistunut Redland on korona-ajassakin onnistunut saamaan uusia asiakkaita ja rekrytoimaan lisää ammattilaisia riveihinsä. Nyt Redland uudistaa organisaationsa rakennetta ja johtoryhmänsä kokoonpanoa. Muutokset auttavat johtamaan kasvavaa ja kansainvälistyvää liiketoimintaa.

Redlandin strategian ytimessä on kattavan palvelukokonaisuuden tarjoaminen, jolla vastataan asiakkaiden liiketoiminnan kehittämisen ja kasvattamisen haasteisiin. Organisaation uudistamisen taustalla on Redlandin halu palvella asiakkaita paremmin ja toimia kansainvälistäjänä, eli vauhdittaa suomalaisten yritysten kansainvälistymistä.

”Vahvuutemme on strategisen markkinointiosaamisen ja vahvan konseptiajattelun yhdistäminen digitaalisiin palveluihin designin ja palvelumuotoilun keinoin. Uudistuksen myötä voimme entistä tehokkaammin tunnistaa asiakkaidemme haasteita ja mahdollisuuksia sekä tarjota heille kokonaisvaltaisia ratkaisuja”, kertoo Redlandin toimitusjohtaja Mari Masalin.

Johtoryhmään uusien liiketoiminta-alueiden johtajat sekä johtavat suunnittelijat

Uuden organisaation runko muodostuu kahdesta liiketoiminta-alueesta: markkinointiviestinnän palveluista ja digitaalisista palveluista. Uusien liiketoiminta-alueiden johtajia tukevat jatkossa eri osaamisalueiden johtavat suunnittelijat. Toimenkuvat ovat uusia ja niihin nimitetyt henkilöt muodostavat Redlandin johtoryhmän.

Uuteen johtoryhmään kuuluvat: toimitusjohtaja Mari Masalin, Director of Marketing Services Mikko Vartiainen, Director of Digital Services Raila Lassila, Creative Director Jussi Löytökorpi, Head of Digital Marketing Juho Santala, Design Lead Vesa Virkkunen sekä marraskuun lopussa aloittava uusi Tech Lead.

”Uusi johtoryhmämme koostuu ammattilaisista, jotka ovat sitoutuneet toteuttamaan Redlandin strategiaa ja toimimaan arvojemme mukaisesti. Johdamme Redlandin toimintaa suuntaan, joka mahdollistaa onnellisen henkilökunnan, tyytyväiset asiakkaat ja luonnollisen, kansainvälisen kasvun”, sanoo Masalin.

Henkilöstö on Redlandin tärkein voimavara

Redlandilla työskentelee viitisenkymmentä henkilöä ja lisää rekrytoidaan tälläkin hetkellä. Toimistot sijaitsevat Helsingissä ja Lahdessa, mutta etätyöt mahdollistavat työskentelyn mistä tahansa. Henkilökunta on antanut johdolle kiitosta siitä, ettei lomautuksiin tai irtisanomisiin ole tarvinnut koronan keskelläkään ryhtyä.

”Henkilökunta on tärkein voimavaramme ja olemme onnellisessa asemassa, kun olemme onnistuneet pitämään koko henkilöstömme töissä täysipäiväisesti. Organisaation uudistus tukee myös henkilöstömme osaamisen tunnistamista, hyödyntämistä ja kehittämistä entistä paremmin. Kannustamme ihmisiä kasvamaan ja kehittymään yrityksen sisällä – sekä omissa rooleissaan että uusiin rooleihin”, Masalin summaa.

Henkilökuntansa omistama yritys sai uusia osakkaita

Redland on täysin henkilökuntansa omistama. Syksyn alussa omistuspohjaa kasvatettiin taas kolmella uudella osakkaalla, jotka ovat: Director of Marketing Services Mikko Vartiainen, New Business Manager Raino Lepistö sekä Project Manager Tero Huhtanen.

”Lähdin Redlandin osakkaaksi, koska uskon täysin yrityksen strategiaan ja uuteen johtoryhmään. Tiukan koronakevään aikana tuli todistettua, kuinka yhteen hiileen puhaltamalla saamme onnistumisia aikaan vaikeasta ajasta huolimatta. Tämä huomio lämmitti sydäntä niin, että päätökseni oli selvä heti, kun osakkuutta tarjottiin”, kertoo uusi osakas Raino Lepistö.

Lue myös Markkinointi&Mainonta -lehden uutisversio uudistuksistamme.